Wednesday, 9 March 2011

Alahai Sedapnya Laksa Kuala Kangsar!!

Salam,
Apakah yang anda fikirkan jika perut rasa lapar dan kedai makan takda! oh.. terseksanya..
Kemudian, buka folder jalan2 cari makan dan nampak Laksa Kuala Kangsar yang aku makan haritu dengan Momok n kakak. Dem!! oihh.. seksa seksa..

Perut rasa makin lama makin lapar... dah telan air liur beberapa kali.. oh.. sedapnya tambah2 makan dengan Cendol.. oh.. telan air liur sekali lagi. Sedapnya tak terperi sehingga menjilat sudu.. dan pinggan mangkuk. Kalau tak caya cubala.. haha tapi jauh la bagi korang yang duduk dekat KL atau Selangor.. telan air liur jela..

Setelah aku teliti dan pelajari hanya terdapat satu cara je yang memungkinkan aku untuk makan laksa dan cendol Kuala Kangsar ni.  Iaitu dengan adanya joran ajaib ni dari Doremon. Kalau aku dapat pinjam kejap dari doremon ni bagus jugak.... "oihh doremon pinjam jap joran ajaib tu.. aku nak makan laksa la.." bestnya...hahaha

Tapi aku tahu semua itu tidak mungkin akan terjadi..Ouuiihh... ni la yang sedap giler tue! ko tengokla sebijik telur dengan kuah laksa.. tak ke gila aku dibuatnya.. haha
Oiiihh.. ni lagi sedap!!! slurpp!
Ha ko tengok gejoloh tak aku makan.. haha
Tepi sungai perak.. ceh ceh..
Bila perut kenyang maka aksi2 begini akan keluar
Ya sekali lagi meroyan dah sampai
anak beranak ranak
Kat atas bukit tu ada Masjid Kuala Kangsar yang sangat Santek!!
Mari Balik bila hati sudah kenyang..haha
Haha.. tapi nsekarang  ni aku lapa.. sapa nak bawak aku makan nie!!!

erm.. sekian