Tuesday, 15 March 2011

SENSITIP!!

Salam,

Semalam aku balik lambat kerja lagi dan of course la minggu ni n minggu lepas memang sibuk giler balik malam2 macam tak hengat jalan pulang ke rumah sebab asik fikir nak siapkan kerja kerja kerja. ini bermakna KOSTUM yang aku pakai ke ofis adalah sangat SEKELEH macam budak sekolah tadika, sebab baju tak iron pun, dengan tudung senget2 muka takda make up dan bau macam kandang rusa. (ya rusa busuk.. sebab masa pergi zoo nak tengok rusa yang comel, bau rusa macam nak cakap UHHHH!!!!! busuk nya kau! ) 

Sebelum sampai rumah bujang,
kena makan dulu sampai kenyang,
pastu baru balik dengan hati senang,
boleh tidur begelimpangan.

**haha macam pantun.

Bila diri sendiri kurang terurus maka, perasaan akan jadi sangat sensitif. So bila ada yang carik pasal memang muka aku akan jadi macam kura2.  










So kadang2 kita kena la menjadi warga yang sensitif terhadap persekitaran kita, kalau kita tengok kawan kita muka seperti mahu makan palet kura2, maka kita jangan carik pasal atau provoke kawan kita seperti ini :

"apesal aku tengok ko macam takda mood je, hutang keliling pinggang ke?"
                                    atau
"ko ni takda mood je manjang.. laki kau ada perempuan lain ke?"

sila jangan buat begini sebab perbuatan begini mengundang bahaya yang amat dasyat seperti peristiwa kasut naik junjung. Baiklah rakan2 nampaknya masa yang saya ada sangat jeles dengan saya jadi sebelum saya letak noktah ..izinkan saya berkongsi kedukaan tsunami yang melanda negara Jepun.. dengan ucapan pada kartunis berikut.. "Come on man!! please be sensitive"
Nok-tah .