Wednesday, 22 June 2011

ARNAB PELIHARAAN SAYA!!

Salam,
Sambil memblog sambil mendengar lagu jiwang pun best jugak.. Song by Maddie Jane, Jar of Hearts. Yes kelakuan buruk adalah suka dengar sesebuah lagu maka akan pusing lagu tu sampai beratus2 kali. Pernah masa zaman universiti dulu, aku dengar lagu yang digemari secara berulang (click repeat kat window player) selama seminggu. Budak bilik memprotes sehingga rasa nak muntah bila dengar lagu tu.. ahaha... best kan ada perangai camni sebab takan mudah jemu kalau dah suka sesuatu barang, lagu atau binatang =)

Oh ya, cerita pasal binatang ni, haritu aku ada menulis pasal tengah carik binatang peliharaan bukan? so, ada la seorang member aku masa zaman matrikulasi pulau pinang dulu, jejak kasihan bermula bila dia keje kat tempat kakak aku kerja. so dia adalah staf kat tempat kakak aku kerja di mana dulu aku pun pernah kerja sekejap kat tempat kakak aku kerja ni. Faham tak? tak faham takper, sebab aku pun kadanag2 berotak lembab. Senang cerita, aku berjumpa balik dengan Syahida ni, dia ada seekor anggora yang hendak di kasi orang kasi bela? bila dia terbaca blog aku pasal aku tengah cari binatang nak bela, maka dia suh kakak aku tanya kat aku, samada aku nak tak?

. . . Jadi dengan sepantas kilat aku mencapai telepon, aku pun menelepon syida ni, "Shidah, ko ada binatang nak kasi orang bela kan? hahaha.. AKU NAK AKU NAK!!!" gejoloh sekali bukan?  haha...

Plan punya plan, pospon punya pospon, akhirnya rabbit tu pun sampai la kat rumah aku.. WOW!! the happiest MOM everla! cewah terus naik pangkat jadi mummy.. dem! he's so cute n tame!!! i LOIKE! so kemungkinan adalah besar untuk binatang itu tinggal bersama2 untuk selama-lamanya.. cewahh! so bila fikir punya fikir dapatla nama dia = JOJO!

Tak payah tanya kenapa namakan dia jojo sebab sebab dinamakan jojo adalah??
1. sebab jojo nama binatang lelaki
2. sebab jojo ada baka halimah jongang hehe just kidding
3. sebab bila panggil dia dengan nama jojo dia akan pandang kita
4. sebab dia suka dengar lagu jojo - too little too late
4.. haha.. berapa banyak daa...

Hari kedua, jojo di grooming oleh aku sendiri selama 2 jam di dalam washer machine.. hehe.. sampai takut si jojo ni nak keluar sangkar lagi.. isk isk.. whatever pun dia dah berkilat2 sekarang. huh! tak sabar nak balik rumah jumpa jojo!

ni masa jojo mula2 sampai rumah.. comot kan?
kecian dia...


ini adalah hari kedua selepas dimasukkan ke dalam mesin basuh dan dijemur di ampaian menggunakan klip baju.. hihi
im not a dog im just a rabbit! meow meow!

sekian.. me n jojo! muah muah!