Monday, 22 August 2011

Buka Puasa di Tasik Idaman, Bangi pun syok jugak

Tarikh : 17 Ogos 2011, Rabu
Lokasi buka arini: Tasik Idaman (Bangi Lama)
Peserta : Nova Leeza, Syahieda Che Mid, Lyna Halit dan Maryam Lokman
Jam : 7.00 malam


Salam,
Selamat Berpuasa kepada semua muslimin dan muslimat yang berpuasa. Wah.. tak sdar dah nak habis dah puasa kita tahun ini. Tingga lagi seminggu je. Erm... tahun ni merupakan tahun yang paling banyak aku berbuka puasa di luar. Kalau dikira cuma dapat 3 hari je aku dan kakak berbuka puasa di rumah. Almaklumla.. banyak pulak yang ajak keluar berbuka bersama. :) Terima kasih kepada semua yang sudi berbuka puasa dengan saya ni.

Minggu lepas aku diperkenalkan di sebuah restoran yang amat terpencil di dalam kawasan tasik yang agak dalam... dekat pusat nuklear area bangi. Bila kau masuk kat dalam.. tiba2 ko nampak satu restoran tepi tasik yang bercahaya, bersinar2.. macam sebuah dunia baru.. padahal bila nak masuk tadi jalan punya la sompik. hehe.. kitorang dah book awal dah so ready untuk ngap jela. Bila azan, dj bertugas baca doa untuk kami semua berbuka puasa beramai2. Wah... so NICEE...

Makanan yang disediakan Sangat SEDAP! dan bisa membuatkan mata aku juling 360 darjah. Jadi terima kasih buat Shidah, Kak Yam dan Nyah yang sanggup berbuka puasa dengan aku.

 Ha.. tengokla... kat tepi tu atas air lagi..
 Tasik yang santek
 Nova n Kakak Nova
 Nova si jendol
 Manyak lauk ni kina kasi habish
 ikan nyam nyam

 Sotong celup tepung ui ui ui

 Tom Yam kong yang sedap sekali

The Gediks from Bangi

Nova juling, Syahieda dan Kak Yam

Sekian dari bilik berita nOva