Friday, 9 December 2011

JOJO Warded!

Salam,
Waktu cenggini adalah waktu yang aku rasa paling seronot sekali buat para wanita kerana para muslimat mengerjakan solat Jumaat, para muslimin pula mengabihkan duit di pusat2 membeli belah atau mana2 pasaraya berhampiran. Seronok bukan menjadi wanita ni.  :)  haha Tapi aku tak pula rasa nak pergi mana2 pada waktu senggang ini .. motif sekarang adalah berbelanja dengan cermat sebab duit itu bukan senang nak dapat. Ko kena kerja baru ko dapat duit. Lagipun aku dah ada baby angkat.. si JOjo. Kena ada semangat yang kuat untuk menjaga perbelanjaan harian ye cik2 dan puan2.

Tapi .. tapi dan tapi.. when it comes to Jojo.. that one aku tak bleh nak resist la.. sebab menjaga haiwan peliharaan adalah satu tanggungjawab yang ko kena pikul pada hari pertama ko adopt a pet. Actually aku dah lama nak bawak si kecik tu gi Pet Shop potong gigi tapi asik sibuk je manjang. So last week aku berkesempatan bawak Jojo utk jumpa dengan Vet. kasi warded satu hari.. erm.. 

Petang Ahad jam 7.00 malam, "Cik Liza,  Jojo dah bangun tidur, boleh ambik dia" Alhamdulillah, Jojo selamat ... agaknya dia kasi injek ubat tido sama Jojo baru kasi potong. em.. cian kau Jo

Kemudian, masa aku pegang Jojo letak atas kaunter pembayaran... suma yang ada berdekatan bertempiaran lari.. terkejut beruk kau. Mana taknya.. dia ingat si Jojo adalah Johny... Johny ni tau ke apa? woong woong la... apa tu.. Anjing peliharaan la.. Haha.. maka aku pun di soal siasat oleh mereka yang tak pernah tengok spesis si Jojo ni.. hehe.. Sian kau nak.. orang ingat kau anjing.. gagagaga....

masa ni hantar.. Gigi Jojo masih jongang... hehe
 Sarat bulu si Jojo ni aku kait buat sarung bantal pun lepas.
 Jojo n mummy :)

Sekian.