Sunday, 19 February 2012

Negeri Negeri Sembilan

Salam...
Nama Negeri Sembilan mula digunakan pada abad ke-16 untuk merujuk kepada persekutuan negeri-negeri yang telah dibuka oleh orang Minangkabau di Semenanjung Tanah Melayu. Saiz Negeri Sembilan sekarang lebih kecil berbanding dahulu Negeri Sembilan yang asal. (sumber Wikipedia). sebenarnya bukan ada kaitan pun dengan apa yang aku nak cakap.. saje suke2 nak baca kat wiki.. hehe

Sekarang ni aku nak panggil Negeri Sembilan = Negeri Negeri Sembilan sebab negeri lain lain ada negeri.. habis tu takan nak cakap dalam ayat "ko nak gi mana?"  "aku nak gi The Royale Bintang di Sembilan" .. ko paham ke? bila ada orang panggil negeri sembilan sebagai sembilan je..ahh.. takperla kalau ko tak faham.. Minggu lepas aku dan rakan-rakan pejabat pergi bertugas di negeri sembilan. Lokasi menginap : The Royale Bintang Seremban. Sangat syiookkkk.. :)
Meh tengok gambar makan lagi nak tak?
Gula Melaka dan Kelapa.

Me me me

Ayam Goreng sodapp

Sup Sayur

Daging Rusa niee...

Ikan ni sodappp..

The Royale :)

Ha ha ha

Lepaking..
:) Skian makan.. hehehe