Posts

Showing posts from April, 2012

MEE UDANG

Image
Salam,
ha.. ni nak sambung cerita pasal mee udang. Selepas kami ke tepeng, kami pun bergerak ke Kuala Kangsar. Tapi dalam perjalanan tu kami nyinggah dulu makan MEE UDANG di Kuala Sepetang, Perak. Erm.. dengar cerita mee udang ni sedap sangat..  nak le jugaok teman mencubenye.. hehehe...




HARGFA : SEPESIAL RM 12
BIASA RM 8

erm... teringin tak?? hahha..

k nak podah.
nanti update pasal Kuale Kangso lak

Taiping Bandar Warisan

Image
Salam, Minggu ini aku kena outstation ke Perak pula. Kali ini kami kena berpindah randah dari  Taipng - Kuala Kangsar - Ipoh - Kampar - Lumut Ha.. setiap hari berpindah2.. memang musafir betul ni. Pastu hotel pulak bertukar2.. hari2 kena unpack dan pack balik. erm.. penat la jugak.. tapi dalam penat2 tu seronok tau sebab berjalan2 pada waktu petang. 




Bila tengok pasar lama dia teringat kat aiskrem kepal yang mak aku selalu belikan masa kecik2 dulu.. kalau bagi sekarang ais krem kepal.. erm.. ewww tak sanggup kot... haha
Pasni kami mencari Mee Udang di Kuala Sepetang.. diorang cakap best.. esok aku update :)
k nak podah n tido.

Berkhidmat Untuk Negara

Image
Salam, Minggu ni aku kena outstation lagi. Kerja menuntut aku untuk keluar berkhidmat di luar pejabat. Walaubagaimanapun begitu, aku dan husben dah bincang awal2 sebelum kami kahwin. Alhamdulillah setakat ni dia faham kerja aku dan aku pun  faham kerja dia. Syukur alhamdulillah. 
Tapi kadang2 terasa jugak kesibukan ku menghalang kami untuk menghabiskan masa  bersama-sama selepas bergelar suami istri memandangkan aku kena outstation isnin -jumaat.. dan husben kerja shift.. kadang2 sabtu ahad kerja.. erm.. dapat bersua muka sekejap je.. tapi takperla.. yang penting persefahaman tu ada.. kan jenet kan.. (pujuk diri sendiri)
eh.. sebenarnya nak cerita pasal jurney di sarawak.. ni kali kedua aku menjejakkan kaki di bumi bertuah di Sarawak. Tahun lepas dah pegi.. tahun ni pun berpeluang pergi lagi.. Tapi kali ini journey kami bermula dari:

KLIA -> Kuching = menaiki kapal terebang 2 j 30 m
Kuching -> Sri Aman = 3 jam naik van 
Sri Aman -> Kuching = 3 jam van lagi
Kuching -> Miri = m…

UCAPAN TERIMA KASIH MEJELIS PERKAHWINAN KAMI:)

Image
Layanla ye.. Sekian !

k nk podah.

DEKO DEKO DATANG KEMBALI

Image
Salam, Bukan senang nak buat pilihan untuk menghiasi rumah sendiri ni. Tambah2 terdapat bermacam-macam jenis  pilihan yang menyebabkan kita boleh rambang mata. Tapi yang penting sebelum anda membuat keputusan untuk membeli apa2 barang.. pastikan anda sudah ukur baju di badan sendiri. Berikut adalah perkara yang anda perlu pertimbangkan sebelum membeli barangan rumah:
1. Kewangan / Budget yang diperuntukkan 2. Saiz keluasan ruang yang anda ingin hiasi 3. Tema yang sesuai dengan citarasa anda 4. Kualiti barang yang ingin di beli 5. Persetujuan kedua-dua belah pihak (bagi suami istri) 6. dan Masa yang sesuai untuk membeli 
ha.. perkara-perkara ini anda perlulah anda pertimbangkan terlebih dahulu. Berapa banyak anda la...Kalau nak tema english kena la pilih perabot berwarna putih dan berbunga rose. Kalau bali, banyak guna jati. Tapi kena berhati-hati juga semasa buat pilihan, kalau terlalu banyak barang atau warna akan nampak serabut nanti rumah. Biar nice and simple.. 
Bagi aku pula, se…

Village View Bandar Baru Bangi

Image
Salam,
Restron Village View ni memang dah agak lama dah berada di tapaknya. Aku pun selalu jugak pergi ke sana suatu masa dulu. Atas sebab servisnya cepat kerana tukang masaknya ramai. Tapi sejak kebelakangan mahupun kedepanan ini aku dah jarang pergi ke sana sebab sekrang aku banyak makan kat rumah je.. apa lagi masakla. hehehe
Apa yang menarik tentang restron ini adalah keindahan pemandangannya.. Aku kan peminat binatang nombor satu dalam dunia. Kat restron ini ada kolam dan air terjun.. terdapat ikan yang berwarna-warni tu.. ohh cantik sekali dua kali.. Pastu tertulis kat depan kedai tu.. "Dilarang memberi makan kepada ikan!"
Tapi masakan aku dapat menahan diri daripada merasa teruja melihat binatang. Aku bukan bagi makan, aku cuma tertumpah secara sengaja biji barli ke dalam kolam.. haha.. Memang aku akan order air barli sebab nak bagi ikan makan. Bila ikan makan.. banyakla ikan yang akan datang ke tepi meja aku tu.. hik hik.. comel kan perangai..


Slamat mencoba.. 
Menu : Nasi…

CHOP AND STEAK KAPAL KAMPUNG BARU, KL

Image
Salam, Mulut rasa teringin sangat nak makan steak.. uh.. maka kami berdua pun pergi ke Pavilion KL. Jam dah menunjukkan sudah pukul 10.30 malam.. dalam hati.. "harap-harap sempat".. tapi rupanya dah tutup dah sebab hari bekerja sampai pukul 10 je. erm.. sedihnya.. baru teringin nak makan TGI Friday's. 
Habistu macamana? mulut aku dah macam itik boleh gantung teko jenama Romantika alamak.. sedihnya.. dah terbayang-bayang tadi keenakan steak sedap dan nampak lazat yang sedang dipotong. Ohh.. hampanya..
Husben "Jom kita makan kat kapal kampung baru nak?" Aku "Sedap ke?" Husben "Kena la cuba dulu" Aku "OK.. YEAY!"
Jom tengok..





Spare Ribs RM 18 ++
Lamb Leg 12 ++
Total 33 ++

Komen : ok la.. :D nice place

Skian.

Berenang Boleh Kurus

Image
Salam, Berenang adalah satu aktiviti untuk kesihatan mahupun rekreasi. Berenang juga mampu membuatkan hati rasa gembira dan bahagia. HA HA HA...Aku juga sejak dua menjak ni rajin menemankan husben aku pergi berenang. Kolam yang paling dekat adalah di Presint 16 atau Presint 11 di Putrajaya. Aku kan mana penah tahu berenang kan.. tenggelam aku reti la.. haha
Memula tu memang aku takut nak masuk kolam, maklumlah kita ni tak reti berenang. Tapi lepas dua tiga kali tenggelam timbul akhirnya, boleh jugak aku mengapungkan diri.. Memang excited betul aku. haha... siap sengeh2 cam kerang busuk dalam kolam tu sebab berjaya berenang BACKSTROKE dari hujung kolam ke hujung kolam sana. OMG OMG! Akhirnya.. tak sia2 laki aku humban aku ke dalam kolam.
Sekarang ni tengah belaja nak buat renang FREESTYLE.. lepastu nak belaja BUTTERFLY STROKE pastu BREAST STROKE last sekali nak buat RENANG BERIRAMA.. har har har
Hobi baru ni memang seronot sekali.. maklumlah.. dah tua2 ni baru nak belaja.. mase dedulu tak…

Perempuan-Perempuan Cantik Terjumpa Mawi World

Image
Salam, Haritu kami makan bersama2 di Mohd Chan di Bangi.. bersama Kak Lina n Ira.. Masa tengah makan terjumpa pulak dengan MAWI WORLD. Masa ni rumah dia masih belum kena rompak lagi. Mawi kan duduk area bangi.. so tak la terkejut berok camana dia boleh ada kat situ lak kan. Aku tak bergambar pun .. Kak Lina yang minat kat Mawi je yang bergambar.. so inilah gambarnya..
hehe