Teknik memujuk

Di suatu petang, perbualan ini adalah diantara seorang istri dgn suaminya yang sedang bekerja melalui mesej di  telefon
Aku- Abg, mommy ingat nak bawak balik Jojo (arnab), Mimo n Momo (kurakura) la! Cian dia dah lama mak jaga, bleh tak?
Usben- Xyahla abg ingat...biar dia dok kpg jer senang... Bleh?
Aku- ha? tapi kan abg dh janji sementara je aritu kt kampung?
Usben- Tengok dulu mcmana, kene kemas rumah dulu baru boleh pikir nak bawk Jojo ker tak..
Aku- Jojo kesayanga mommy tu..  mak tanak jagala, mak suh bwk balik la (ini adalah rekaan si istri haa haa, cubaan pujuk 1, teknik tipu menipu)
Usben- Kemas umah dulu baru bleh pikir nk bwk Jojo ke apa... Umah besepah skrg!
Tak berjaya
Aku- Tapi dulu masa bb sedih... Jojo la tempat mommy bermanja :'( (cubaan memujuk ke 2, teknik pujuk memujuk)
Usben- Haha citer sedih pulak... Dulu masa bb xlarat nak jaga Jojo, abgla tempat Jojo bermanja.
Tak berjaya
Aku- Tula, abg tak syg Jojo ker? Cian Jojo abg! Rumah kita sekarang kan dah besar,ingt tak abg pernah janji masa baru kahwin dulu abg kata kalau rumah besar, abg akan buatkan 1 bilik jadi Mini Zoo utk mommy? Dah lupala tu! (Cubaan 3 Teknik ungkit mengungkit janji)
Usben-Rilex kita bincang
Aku- Tamao bincang bincang
Tak berjaya
Usben- Abg kata kalau rumah ada tanah baru bleh watkn mini zoo utk mommy
Aku- ehhh... Manada sebut tanah. Tak ingatpun ada sebut tanah. Nanti kalau dah ada tanah ntah nak kena ada apa lagi. Kalau Jojo tak ikut, mommy n eiman tanak baliik Putrajaya! (Teknik 4 paksan& ugut hihi ini teknik jgn ikut)
Usben- Abg kata kemas umah dulu...
Tak berjaya jugak
Eiii..susahnya laki aku ni nk bg izin! Macam2 teknik aku guna tak jln...
Selepas 15 minit
Aku- Tadi bb tak bls mesej bb solat zohor. Lepas tu bb doa
Usben- bb doa apa?
Aku- "Ya Allah, kau lembutkanlah hati suamiku agar aku dapat balik Jojo kepangkuanku..Amin"
Usben- "Amin..patutla hati abg dh lembut je nie nk bawa Jojo nanti lepas balik kampung..".
Yehuuu! Berjaya... Lompat lompat!.
Jojo.. Mommy akn jemput Jojo, kita balik sesama k!!

Comments

  1. Babe ne kura1 yg ko bwak sma2 ari tu? Tetttttt hahahaha kenangan masa kita belom kawen hahahaha

    ReplyDelete

Post a Comment