Monday, 21 October 2013

Review Awesome #Churpout2013 Event!


Salam,
Seperti yang dijanjikan harini aku nak Review Event #Churpout2013 yang awesome di Setia City Mall, Shah Alam. Churpout2013 di buat pada hari Sabtu, bermula 11 tengah hari hingga 10 malam. Kitorang sampai pukul 12.00 tengah hari. Melilau jugak cari tempat sebab memang tak pernah pergi ke Setia City Mall pun. Nasibla ada Pak Google, sonang kojo!

Dalam review aku kali ini, aku akan buat CERITA BERGAMBAR ALA 2D kat korang sepanjang event tu. Cehh... kira macam pengembaraan #Churpout2013 versi blog. hihi Jom..

Ni masa mula-mula keluar Tol ke Setia City Mall, sempat snap satu gambar.. semangat betul!


Perkara wajib apabila mula menjejakkan kaki ke event #Churpout2013 adalah bergambar la.. hihi masa ni mintak tolong sekumpulan awek cina tangkapkan.  Haha.. Baby Eiman jugak jadi mangsa keadaan. kesian...

Nah ini gambar mummy n Eiman

Dekat bawah ni adalah gambar pengunjung yang hadir. Fulamak.. RAMAI WOOO!

Lepas register kami terus ke Booth ni.. Ni yang aku aim dari awal. Masa ni tak ramai orang so tak da la beratur lama.

Pilih Prop... dan

Tada!!! Inilah hasilnya... hihi amacam best tak pengembaraan kita ni?? Ok jom sambung lagi..

Lepastu aku suruhla laki aku tangkapkan gambar aku kan. 

Register di Booth Media untuk cover the event jam 3.30 petang.. aiyok ingatkan pukul 2 petang. Tepaksa menunggu.. tapi apa-apa pun yang penting dapat Churpie Plushie sekor lagik. hihi

Booh seterusnya adalah Booth Mamee! Dapat makan free! Elokla tengah hari pun memang lapo dik.. Glamerkan adik ni.. hihi

Jom makan ramai-ramai.. semua ni kebanyakannya adalah blogger yang hadir untuk buat liputan.

 Next, haa... siapa tak kenal Blogger yang berkonsepkan karikatur.. Femes dan Terbaik di Malaysia tau! Mereka akan lukis karikatur gambar korang secara PERCUMA! Wow wow!

Ini adalah One of the Blogger http://www.akiraceo.com/

Ha.. profesional ke tak?? Tengokla tu.. http://kendylife.blogspot.com/

Ini semua blogger hebat yang mengambil bahagian.

Next, adalah Booth The Star.. Jom berkempen AGAINST BULLYING! Kepada churpers.. jom sertai aktiviti ini di sini ya! http://my.churpieblogs.com/blog/2013/10/15/you-can-make-a-difference-with-r-age-against-bullying/


Oh.. next, tak payah diperkenalkan la.. siapa lagi kalau bukan Super Junior ya'all. dan Booth ini menyediakan ayam KyoChon yang paling digemari oleh mereka k!... khas buat K-Pop Lover! Kedai KyoChon ni akan di buka pada bulan Disember nanti.. tunguuuu.......

Sedikit info mengenai KyoChon
KyoChon yang merupakan restoran makanan ayam goreng yang terkemuka di Korea Selatan, akan muncul untuk kali pertama di Malaysia di mana pengunjung-pengunjung berpeluang untuk menjadi orang pertama untuk merasakan ayam goreng yang enak, segar dan berkhasiat. Bagi mereka yang mementingkan kesihatan, usah risau kerana KyoChon bukan restoran makanan segera.


Crew KyoChon Malaysia


Dan... beberapa Stall yang lain...

Habis je tour terus bergambar dengan Crew Nuffnang dan Churp2. Awesome job you'all..

Ha... ni nak cerita ni, dalam banyak banyak tu aku paling suka Booth yang ni.. sebab dia bagi hadiah Badge Exclusive, Fridge Magnet dan macam-macam yang boleh dimenangi dengan cara Instagram gambar #Churpout2013

Ok, habis cerita Booth makanan dan Booth hadiah. Sekarang adalah penjelajahan ke MarketPlace pulak. Nak tahu tak siapa yang aku jumpa?? eheheh... 

Ta ta da... mak hanis zalikha u'all. Auntie Nani Rostam yang sangatlah peramah dan Cantik. Husben aku sampai tak percaya tu mak Hanis Zalikha.. ada ke... hihi.. Auntie, i read your blog tau! Hanis zalikha pun datang petang lewat skit. Tak sempat la nak jumpa. http://nanirostam.blogspot.com/

Sazzy Falak takda tetengah hari buta ni, malam baru dia ada.. so bergambar dengan Banner pun jadilahh.. Masa ni si Eiman boleh je tarik Banner ni sampai tercabut... OMG... maafla ye korang.. tepaksa pasang balik.. bikin malu je

Ha... yang ni salah satu Booth yang memang aku dah aim dah, sebab nak jumpa Vivy aka Proudduck. Gambar ni masa tengah sembang dengan Vivy tanya pasal anak. Vivy ni peramah orangnya.. tak sombong langsung. Cantik.. dan kecik je.. http://www.proudduck.com/

Lepas tangkap gambar dengan vivy..
Vivy : Eh... air apa ni??
Aku : Kenapa basah? ... oo.. tu air liur anak i la..
Vivy : Ha... eiii.... sambil kesat kat baju..
Aku : hahhaa.... sorry la..

Eiman sabotaj mummy.. buat kali kedua..


Dah tu kan tersangkut paling lama kat sini sebab aku dah TERSHOPPING tudung SISTERS 2 pasang.. dia cakap tudung ni tak ada kat web FV lagi.. memang baru sangat.. ha, camana tak tergoda kan..

Ok dah habis MarketPlace. Yang ni pulak adalah game yang kita boleh main untuk kumpulkan cop. Bila cukup 5 cop kita akan dapat Badge limited edition Churp2.. Bab susah aku pas je kat lakiku

Game yang Syiokk!

2 tahun kitorang kawin, baru aku tahu lakiku ini ada power SUPER SAIYA!

Ok masa untuk bergambar...

Hoyeay!

Next.. ha, ni pulak payung yang dilukis oleh pelukis graffiti Kenji Chai.. senang je dia conteng2 dah jadi lawa cam ni.

Dan pasukan Cheer Leader... Cheer Aces

Mummy.. saya dah penat dan mengantuk la..

Ada Reverse Bungee di Street Fair yang tak sempat nak cuba sebab hujan dan Live Painting Dress by Gilbert Ng..

Pengunjung yang setia di #Churpout2013 walaupun cuaca hujan dan mendung..

Secara konklusi kat bawah adalah hasil tuaian di #Churpout2013

Yeay! Happy to the Max! Thank You @churp2 Thank You @NuffnangMy and #Churpout2013!
Emuahhh! Jumpa lagi di #Churpout2014 ye!

Diakhiri dengan video dari Cheer Aces untuk tatapan korang.. 13 saat je


Sekian. Tamatlah pengembaraan kita.