Tuesday, 24 June 2014

Kenduri Doa Selamat dan Tahlil Secara Ad Hoc!

Salam,
Cerite minggu sudah...

"Salam, Balik kampung tak minggu ni?" - yong (kakak sulong)
"Erm.. tak sure lagi sebab abang (lakiku) ada kelas hari Ahad ni, kenapa yong?" - Aku
"Mak & Nenek nak buat Doa Selamat Sambut Puasa dan Tahlil utk Arwah Abah" - Yong
"Oh yeke, tak tahu pun, bila rancang nak buat nya?" - Aku
"Pagi tadi, sebelum mak pergi kerja" - Yong
"Haa.... yeke, arini kan hari Jumaat, kenduri bila?" -Aku
"Malam esok, malam Sabtu. Kamu balik tau!!" - Yong
"Aaa.... aa... aa.. ooo key.. okeey" - Aku

Ha... boleh je kan terkejut-terkejut nak buat kenduri macam tu kan.. Memang kelam kabutlah yong aku sibuk booking catering la, meja bangku la.. beli barang-barang keperluan kenduri. hihi.. Boleh je kan gitew! Memandangkan dah mandatori kena balik, terpaksalah kami pulang Jumaat malam sebab nak tolong apa yang patut kan... 

Inilah Master Mind nya... kih kih kih
Otai... masih berbisa!! 



Lauk Kenduri malam tu adalah Ayam goreng berempah, gulai rebung, ikan keli goreng sambal dan sayur pajeri. Terbaik dari ladang!!!! Katerer kawan mak.


Ni Dessert nya Jeli Kelapa nyam2

dan Kuih Muih Melayu Apam dan Cucur Badak

Buah Oren (Aku beli kat Tesco) dan Tembikai (pun Tesco)

Setting meja pun disiapkan oleh kami adik beradik... cewah tema merah mak ngah

Ni la Yong aku, orang kuat persediaan majlis ini.

Sebelum orang masjid sampai kita selpi reramai

Kakak kakak kesayanganku

Ini mak saya (kanan) dengan kawan surau mak .. yang paling awal sampai

Bacaan Yasin pun dimulakan

Ramai jugak yang hadir malam tu... Alhamdulillah

Tamat sudah majlis.. budak-budak ni anak buah aku. adala 2 ke 3 kerat...
ni Danish dan Pika

Cantiknya oii bergambar

Yang ni sorang lagi namanya adib.. memang comel.


Laki aku ni rajin jugak melayan budak-budak ni main.. aku ada je kat sebelah dia tengah tengok telefon
ntah apa yang dia main tah.. aku pun tak pasti..

"Pakteh, pakteh, pakteh ni macam abah la!" - si Danish bersuara
"Haa.. mcm abah?" - laki aku
"Haah.. macam abah.. gelak pun macam abah" - Danish
"Haahla, ada la perangai pun ada macam abah" - Adib menyampuk

ermmm.. aku dengar je diorang sembang-sembang tu... bila si Danish cakap macam tu baru aku perasan, memang ada la.. .. hahahhaha... jangan mare k.. 

Ada cam sama tak? gagagagaga!

opss....

Ha... ni pulak si eiman yang tak boleh duduk diam langsung sepanjang majlis.. penatnya ya ampun!!

Ni mak dia..

Let it go!! Let it go!!

"Ada aku kesah" - eiman

-
-
-
-
-
-
-
-
-

Ha... tu la cerita sepanjang majlis. Happy sangat dapat berkumpul macam ni..

Di sudahi dengan master mind Nenek
OTAI masih berbisa!
Muah!


hihi sekian.