Wednesday, 3 September 2014

Rumah Terbuka Nuffnang 2014 bersama UMobile

Salam,
Pada 23 Ogos 2014 (Sabtu ) seperti yang telah dikecoh-kecohkan di blog haritu, aku pun melangkahkan kaki menuju ke.... kereta, haha naik kereta la kan... lalu husben aku pun memandu kereta ke Wanaka The Bunglow untuk menghadiri Majlis #NNRaya Open House 2014 yang julung kalinya dilakukan oleh team Nuffnang berkolaborasi bersama UMobile, AmbiPur, Carama Castrol, Humble Beginnings, Doof Industries dan WOW Photobooth. Disamping perasaanku yang sangat teruja untuk berjumpa blogger-blogger kesayangan... hihi 

Ha.. tu baru intro... dah nampak macam gempaq kan? haha so jom layan apa aktiviti yang aku lalui pada hari itu... jom

Sampai sahaja kami di Lokasi dengan bantuan Waze, aku pun turun kereta, dan menyuruh husbenku untuk mengambil gambar aku yang masih elok make up, baju pun masih kemas dan bebau wangi seperti pewangi Ambi Pur itu. Ceh... sempat promote Ambi Pur kan...

Lokasi : Depan rumah Wanaka The Bunglow

Masuk je depan pintu, dah ada setting NNRaya untuk blogger-blogger yang hadir untuk bergambar. Dan kebetulan pulak, photographer Nuffnang ada di situ... untuk mengambil gambar aku dan husben. Cehh... terasa macam artis sekejap...

Ini gambar yang diambil oleh Photographer Nuffnang (kredit untuk Facebook Nuffnang)

Ni pulak gambar yang aku mintak encik photographer tu tangkapkan.. 
kamera sendiri takdala segan sangat nak pose kan.. hahaha

Naik je ke atas.. aku terus je berlari-lari anak mencari kak Ceera dan Kak Pilla.. Both are blogger Famous Amos yang siapa jadi blogger kalau tak kenal aku tepuk pala dia.. haha ok tak .. sekeh je. 

Ha.. puas hati dapat jugak jumpa awek cun ni.. kurus woi! slim melim! cun..! Ok, jadikan pembakar semangat untuk aku maintainkan berat ni! Chayok!

Lepas tu, baru aku dan suami register di Kaunter Pendaftaran dan mengisi borang kehadiran. Yeay dapat goodies dan pada borang yang dibekalkan, ada 8 senarai aktiviti yang kita boleh lakukan semasa di Rumah Terbuka Nuffnang ni. Siap MAP.. tekun betul diorang ni sediakan step by step.  Bagus, bagus! Selain itu, ada pertandingan untuk kira berapa jumlah logo UMobile yang dilekatkan di kawasan Bunglow ni. Siapa kira betul dapat hadiah! ha.... 


Kemudian, salah satu aktiviti yang takkan lepaskan adalah bergambar di WOW Photobooth walaupun kena beratur 8 baris dari kiri cepat jalan! haha... gila. Yang part bergambar di WOW Photobooth ni aku memang suka sangat sebab dapat gambar FREE dan boleh pakai apa-apa props yang disediakan. Ha... muka cam nak lempang je. 

What to do No 5. Get your memory of the day printed at WOWbooth checked! 

Yang ni gambar dari Instagram Nuffnang, cuba cari saya yang mana... cuba cari saya yang mana...
cuba cari...cuba cari...cuba cari...cuba cari...cuba cari...cuba cari...cuba cari... hahahahahahaha
(kredit untuk Instagram Nuffnang)

What to do No.3 Leave your wish on our wishing board checked! 
Aku bukan setakat leave a wish je, siap bergambar sekali dekat wishing board ni! haha

What to do No.2 Smile and Pose in front of our Photo Wall checked!
Ha... kita kasik senyum lebar sikit!!! hahaha

Lepas tu, aku menaiki anak tangga ke atas untuk melaksanakan What to do yang seterusnya..
JOM!! jom layan kan je...

What to do No.6 Visit the Ambi Pur Living Room where you can have a game of Congkak and Batu Seremban
Opps... Sorry guys, Congkak and Batu Seremban dah fully Booked!
Jadi saya bermain Piano la boleh? haha.. do re mi fa so la ti do... krohh krohh.. tido

Salah satu Produk Ambi Pur iaitu 
Ambi Pur Air Effects "Eliminates Odours and Freshens the Air"
Bila sembur di udara... bau bilik bertukar menjadi nyaman! ahh.....

What to do No.4 Snap n Win an Ambi Pur Product  Off Course Checked!
Lepas bergambar dan update di Instagram, kami pun redeem hadiah dengan Sponsor iaitu Ambi Pur. 
Hadiah dia nanti aku tunjuk last k... haha

Siapa yang tak kenal dengan Febreeze!
Tak payah penat menjemur.. cuma sembur sahaja!

ULTIMATE WHAT TO DO SEBAB U MOBILE NAK BAGI HADIAH 
SAMSUNG GALAXY S5!!!!!!  
Oleh itu, kegembiraan bersama U Mobile perlu panjang lebar!
What to do No.7 Make a call at the U Mobile Call Booth checked!
Awek-awek cun bagi pinjam telefon U Mobile selama 2 minit dengan cara tweet sahaja!
Aku call mak.. tapi mak tak angkat pulak  :'( (kredit untuk Instagram Nuffnang)

Lepas tu nampak belon banyak-banyak di U Mobile terus jadi sewel...
"ABANG! tangkap gambar saya baling belon!" haha
Gembira tak? Gembira tak? hahahahha

Aksi baling-baling belon aku tu sempat pulak di rakam oleh encik photographer Nuffnang! haha...
(kredit untuk Facebook Nuffnang)

Dan encik photographer Nuffnang tu pun nak ambik gambar kami bersama... 
Banyak jugak gambar tak jadi sebab aku sibuk nak baling belon belon tu.. haha

U Mobile
Lepastu encik photographer Nuffnang cakap "Tak yah baling baling dah.. duduk diam-diam" haha

Keriangan kanak-kanak ribena tidak habis begitu sahaja, ia pun bersambung di laluan tangga... hahaha

Tak cukup lagi, posing pulak di depan cermin berlatar belakang bunting U Mobile pun hado!

Ha.. ok ok last pose! Kasi lentok syahdu skit kat cik abang ai!.. haha 

Ahh... ada 2 lagi what to do yang aku tak buat.. No. 1 dan No. 8.. tapi sebelum tu, aku kena isi minyak perut dulu sebab perut dah lapo.. dan kambing pun nampaknya dah masak! Yeay! Makan jom! 

Facebook: Lubuk Kambing

Ha... sedap oii!!

dan... Pemanis mulut yang lazat iaitu Humble Beginning’s Mille Crepe .. sedap sangat!

Semasa aku makan, What to do No. 1 pun berlangsung iaitu Join in some games with our emcees. Aktiviti paling meriah dan sangat kecoh! Kelakar habis kau! Berjoget la ... posing la.. berlakon la. hambik semua ada! Siapa menang dapat hadiah! Kerlasss!


Game game dan Lots of game

CMO U Mobile bernama Jasmine sedang memberikan pop quiz dan siapa dapat jawab dengan betul dapat hadiah dari U Mobile (kredit untuk blog Nuffnang)  

Semua pulang dengan buah tangan uolls! (kredit untuk blog Nuffnang)  

dan ini pula adalah pemenang Cabutan bertuah U Mobile Umi Syafiera. Beliau berjaya membawa pulang Samsung Galaxy 5S!! Tahniah ye! (kredit untuk blog Nuffnang)  

Pemandangan semasa Acara Berlangsung

Salah satu sponsor iaitu Carama..
Cabutan Bertuah bagi yang menang pulang dengan Baucer Servis Kereta bernilai RM 200


dan.... seterusnya.. haha panjangkan entry aku ni.. aku kan bila rajin datang kalau boleh 10 page pun tak cukup. haha..

Sesi bergambar bersama blogger famous.. sekarang dipanggil Bloggerati. Kalau nak tahu apa dan siapa boleh check it out here: Bloggerati

Siapa tak seronok oii..Perasaan seronok tu diibaratkan seperti peminat bola sepak Liga Inggeris dapat berjumpa dengan pemain bola sepak yang dia minat .. macam tula perasaan aku.. ha, paham tak? pam tak? haha... 
Meh aku perkenalkan sensorang

Sebelah kiri Kathyjem dan sebelah kanan Ceera

Yang ni pulak Audrey isteri kepada Timothy Tiah | Co-founder of Netccentric

Bergambar dengan kak Elly yang cun habis

Yang ni siapa tak kenal kan... Yuyu si gadis comel

 sebelum kak Red naik ke atas kami dah sambar kat bawah dulu... haha
Dari kiri aku la kan... Sebelah aku nama dia Iday, Kak Red, Ayue, Marou dan husband kak Red
Seronok sangat dapat berkenalan dengan blogger-blogger yang datang!! Lainkali kita jumpa lagi k uolss!!

Kak Red dan Saya... gitu gitu...

Ha... sempat kan encik photographer Nuffnang tu tangkap aksi i kan.. (kredit untuk facebook Nuffnang)

Tada... ni wanita cantik.. hihi nama dia Namee

dan sekali lagi Kak Red yang peramah dan Puan Apple

hihihi.... best tak best tak  best tak?

Yang ni anak Namee, baby adam di dukung oleh Ayue.. Memang baik je adam ni.. siapa-siapa dukung pun ok je

Haa... kan kan... baik je siapa-siapa dukung pn.. Kak Kathyjem dukung pn dia ok jugak 

Ada lagi blogger yang hebat... Rawlins Glam & Jae Hashim
Dua orang ni memang sumpah kelakar!!! nanti aku kongsikan video Nuffnang Open House boleh tengok kekelakaran diorang ni. haha

 Last!

What to do No. 8 Show us what is #TheBestFree for your with WOWGram
Cuma perlu update instagram dan hashtag je... gambar akan upload di PC tu dan staff  dia akan cetakkan

dan aku pilih untuk print gambar ni.... hihi.. comel tak comel tak? kah kah
Staff Wow Booth ni kata boleh cetak banyak mana asalkan bukan gambar dinding, gambar kucing dan gambar cawan.. haha.. itu kelakar!

  Sebagai penutup


Terima kasih Abang kerana sudi jadi teman dan jadi photographer saya

Terima kasih buat Nuffnang kerana sudi menjemput saya ke Rumah Terbuka Nuffnang Tahun 2014

Terima kasih U Mobile kerana sudi menjadi sponsor majlis ini dan 
bermurah hati untuk memberikan sebuah lagi HADIAH 
SAMSUNG GALAXY S5!!!!!! kepada sesiapa yang mempunyai Recap terbaik di Blog mereka. 

Terima kasih Ambi Pur
Terima kasih juga buat Carama Castrol, Humble Beginning’s, Doof Industries dan WOW Photobooth yang sangat awesome! Hope to see you all next year!

Goodie Bag saya!

Saya akhiri dengan serangkap pantun.. cewah

Kalau ada sumur diladang,
Boleh kita menumpang mandi,
Kalau ada umur yang panjang,
Kot Kot menang Samsung 5S hadiah diberi..


Opppss!

hahaha

Sekian!