Thursday, 22 January 2015

Cafe Simply D - Memberikan Kadar Yang Istimewa Kepada Pelanggannya

Salam,
Dalam minggu ini blog aku memang akan buat review berkenaan makanan je sehingga langsai hutang yang aku janjikan haritu. Memang satu pengalaman yang menyeronokkan kerana dapat mencuba pelbagai jenis makanan di Restoran-restoran ini. AK Food Adventure adalah Pengembaraan untuk mencuba pelbagai jenis makanan yang ada di Avenue K Mall. Restoran yang seterusnya adalah Cafe Simply D. 

Cafe ini terletak di tingkat bawah Avenue K Mall, berdekatan dengan H&M Men. Tak susah pun nak cari sebab di tingkat bawah Mall itu memang lokasi pelbagai jenis cafe dan restoran. Setibanya kami di pintu hadapan cafe, kami dilayan oleh En. Hafiz. Orangnya peramah dan sangat murah dengan senyuman. Aku memilih salah satu menu yang telah disediakan untuk Acara AK Food Adventure tersebut. .. apa yang aku pilih? .. jom baca selanjutnya.


Kami duduk di kerusi bar dan diberikan nombor. Sementara menunggu makanan siap sempat aku tangkap gambar bil. yang sepatutnya aku bayar iaitu RM 29.00. 

Eiman dan Daddy merupakan pengikut Blog Nova Leeza yang sangat sempoi dan mereka bergembira sepanjang masa.

Nampak tak kegembiraan mereka sangat teserlah? hihihihi Lenkali mummy bawak lagi ye!

Meninggalkan mereka yang sedang bergembira di meja, jom kita lihat beberapa keping gambar yang aku snap di dalam Cafe Simply D ini.

Pekerja yang sedang sibuk menyiapkan makanan yang di order oleh pelanggan

Hiasan dalaman yang minimal dengan menggabungkan warna biru, oren dan putih

Kitchen .. sorry kabur sikit

Salah satu poster besar yang menghiasi dinding Cafe ini

Promosi! Promosi!

Nampak tak promosi lagi di letakkan di hadapan kedai.. erm.. bagi yang kiasu sangat! Jangan lepaskan peluang ini

Ada pelbagai jenis kek dan pavlova

Nampak nyummy sangat kan?

Ada juga kek Green Tea dan Raspberry 

Nah jamu mata ye

Kalau teringin nak makan homemade ice cream.. hanya RM 3 sahaja ye


Menu-menu yang ada di Cafe Simply D ini

Setelah penat mengambil gambar, duduk la pulak, terlihatkan ayat yang sangat comel ini di kerusi duduk aku.

Mari bergambar dengan si peminat setia Blog Nova Leeza

My partner in Crime!

Yey! Makanan pun dah sampai! Jemput minum dulu ye! - Ice Tea

Tada!! I love it! Chicken Avocado Wrap

Dan dessert yang aku pilih adalah Pavlova! Oh mai! So sedap sangat!!

Kombinasi yang hebat!

Pavlova memang aku dan suamiku bantai sampai habis. Makanan lain aku bungkus untuk dibuat bekalan! Yeay! layanan dia memang tip top! Paper Beg pun adalah comel sangat kan?

Ngee.. hafiz and me ... Thank you Mr Hafiz! See you again ye!

So, meh aku kongsikan lagi kadar istimewa yang diberikan kepada pengunjung Simply D





Ada banyak lagi sebenarnya promosi yang dibuat dan kalau nak tahu lebih lanjut sila ke laman web Simply D atau boleh juga melihat akaun mereka seperti berikut:

facebook : simplyd.my
Instagram: @simplydcafe

Ha! Best kan!

So apa lagi jom ke Simply D!

Sekian. Thak you korang sebab rajin singgah sini!