Friday, 3 July 2015

Kurus - Cekeding -Gemuk! #SeksiItuMakBudak

#KhususUntukWanitaSahaja

Salam,
Kalau aku ada kuasa magic, aku nak magic kuros-gemuk. bila aku rasa nak kurus, badan aku akan pelan2 mengecil seinci dua dan bila aku rasa tembam tu best, badan aku boleh otomatik menggemuk.. aa bestnyer magic cenggitu!

Tambah, ni ha dah jadi mak budak, punya lah susah nak dapat badan cantik meletops kan. Dalam masa 3 tahun ni pun aku dah alami beberapa kali proses pemeruwapan lemak. Mula kurus, pastu gemuk, insaf jap, kurus balik, lupa diri makan-makan, gemuk balik, tengok orang kurus, diet, kuruslah balik. Sekarang, maintain berat je. 
Kronologi gemuk-kurus aku

2012 Kuros cekeding

2013 Gemok - lepas bersalin
  
2014 Kuroih balik


Tapi kalini bila kurus lepas beranak, suami lagi suka tau, sebabnya badan tu dah ada shape gitew kan. Seksi tau kalau mak-mak budak sekalian dapat badan ideal. Lagi diva dari anak dara. So jangan compare sangatlah nak kurus macam zaman anak dara dulu. Kurus lepas beranak lagi seksi tau! 

Mei 2015 Gemuk balik

Hujung Jun- Awal Julai 2015 Kuruih sikit 

ha..nampak? tula, aku pun kejap gemuk kejap kurus. Aku nak bgtahu ni, aku pun bukan senang nak kurus. Ala petik jari je terus kurus! No No No! Kena juga Diet- Amalan Makanan Seimbang - Exercise - Tidur cukup - Doa kat Allah.

Buat gadis-gadis dan mak-mak gadis di luar sana :

#TiadaJalanMudahUntukKurus

So, marilah kita sama-sama berdiet dan exercise agar badan sihat, minda cergas, muka pun nampak cantik. Semoga mata suami pun terbeliak-terbeliak tengok bini ramping meletops! Pastu laki pun makin sayang, pastu bodeklah laki belikan emas banyak-banyak kasi kat bini.. ehhh! 

haha.. ok tu jela nak share harini. Berkongsi, Memberi Inspirasi dan Motivasi.

#SeksiItuMakBudak

Sekian. tata babai. Motip? hahaha