Thursday, 22 June 2017

Fatimah Azzahra dan Hospital Pusrawi

Salam,
Holla minggu terakhir nak raya ni, adik tak sihat. Demam panas mula malam Jumaat 16 Jun 2017. Dah bagi ubat pun masih tak kebah. Actually, Adik mula demam seminggu sebelum tu lagi, dah pergi emergency pusrawi dan selepas dua tiga hari demam adik dah surut. Tapi ntahla kenapa demam datang balik. Aku ni, bab demam-demam ni memang aku ambik berat. Tambah nak raya ni. Adooi ujian betul minggu ni. 

Thursday, 15 June 2017

Hidup Ini Singkat dan Selamat Berpuasa

Salam.
Bila duduk sendiri dan termenung, berfikir aku "Sudahkah aku buat yang terbaik dalam hidup ini? Cukupkah amalan dan kebajikan yang aku buat?".. jantung berdegup laju bila makin aku berfikir, makin banyak benda yang aku rasa belum aku selesaikan. Hidup ini singkat. Setiap kali dalam doaku, selalu aku panjatkan doa kepada Allah supaya aku diberikan kesihatan yang baik untuk aku terus melaksanakan tanggungjawab yang masih belum aku selesaikan. Tapi aku hanya mampu berdoa. Dia sahaja yang menentukan segalanya.

Dah makin banyak umur ni, makin aku banyak mempersoalkan hidupku ini. Sampaikah aku untuk melihat anak-anakku membesar? Cukupkah makan dan pakai mereka?..Kalau aku ada kuasa, nak juga aku hentikan masa dari terus berjalan. Biar aku dapat masa sepuas-puasnya hariku bersama mereka. 

Dalam seumur hidup aku ni, banyak dah insan yang aku sayang telah pergi meninggalkan aku. Hanya kenangan manis dan gambar je yang aku boleh tengok untuk mengubat rindu. Setiap yang hidup pasti akan mati.

Aku berdoa agar aku sentiasa diberikan peluang untuk memperbaiki diri aku, diberi kekuatan untuk terus kuat dan tabah serta diberikan peluang untuk melihat anak-anak yang aku kasihi membesar dengan baik. Ya Allah peliharalah mereka.

Amin. Sakit itu tanda Allah sayang dan ingat kamu. Selamat berpuasa semua! Semoga anda sihat sejahtera, bahagia dan sentiasa berada dalam rahmatNya. Amin. 

Wednesday, 14 June 2017

Hotel di Melaka, The Straits Hotel & Suites Memang Awesome

"Eiman nak hotel! Mummy! Eiman nak hotel! Mummy kenapa hotel dah habis?"

Macam tu la ayat anak lelaki aku Eiman yang berusia 4 tahun tu. Kalau datang mood rindu nak main air tu, pagi petang siang malam la dia duk membebel mummy nak hotel nak hotel.  Bukan minta biasa-biasa.. sampai menangis air mata drama sangat. Pastu bukan je kat aku dia berdrama, kat atuk, nenek, alang, acu ira.. semuala orang la dia bising2 eiman nak hotel.

"Rumah eiman takda swimming pool! Hotel ada swimming pool!"

Ah.. macam tula ayat dia kalau aku tanya kenapa nak pergi hotel. So aku pesan siap-siap kat daddy, nanti u beli rumah ada swimming pool ye sayang. Anak u tu suka berenang! hahaha... "Yerla, doakanlah ai jadi datuk, macam hotel ai bikin rumah kita nanti!" kata si suami... hihi Ameen bang, Ameen. Kalu u datuk, ai datinla kan. wakakakaka.

ha, ni si budak kecik yang minta nak hotel tu. kecik besar kecik besar je..

Tuesday, 13 June 2017

Bercuti ke Lumut Part 2 | Kopee Paste Cafe

Salam,
Holla. Seperti yang telah dijanjikan..ini adalah sambungan kisah Nova sekeluarga bercuti ke Lumut dan menginap di Adni Suite Homestay Seri Manjung. Tuan rumah homestay Adni Suite Homestay Seri Manjung, dengan baik hati tolong pikir dan bagi cadangan mana tempat makan yang hipster dan best. Salah satu cadangan beliau adalah di Cafe Kopee Paste. Jarak dari Adni Suite Homestay Seri Manjung ke restoran ini lebih kurang 20 minit sahaja. Dah rehat-rehat petang tadi kan, badan pun dah segar balik, perut pula dah lapar.. so apa tunggu lagi? jom kita ke Cafe Kopee Paste. Nak tengok hipster ke tak hipster.