Friday, 22 September 2017

Aduan Harga Tidak Munasabah ke KPDNKK dengan Aplikasi EZ ADU

Salam,
Pada suatu pagi, seperti hari-hari yang biasa aku dan kawan-kawan akan bersarapan bersama di pantri pejabat. Ada yang bawa bekal, ada yang beli di kafe, ada yang beli di luar.. ada rezeki lebih kami akan kongsi bersama. Kadang-kadang tu, ada juga aku masak lebih untuk kongsi dengan kawan-kawan...dan cerita yang aku nak cerita ni.. Pada satu pagi, kawan aku namanya A (bukan nama sebenar), masuk ke pantri dengan muka tak puas hati dia berkata. "Tahu tak, berapa harga air teh bungkus ni?".. Setahu aku kedai air yang dia selalu beli tu akan charge dalam 1.40 sebungkus. Tapi, pagi tadi masa aku tengok, kedai air abang tu tutup. So mesti A beli dekat kedai air yang mahal tu. hehe. "2.00?" kata ku. "Tak!" kata si A. "Kedai hujung (mahal) tu kan selalunya bugkus air sikit je kan, jadi saya suruh buat 2 bungkus penuh, masa nak bayar tu, dia kata,"dik, ni akak charge 3 kali la sebab penuh ni"....terkejut saya dibuatnya." kata si A. Ini bermakna dia kena bayar RM 4.50 bagi sebungkus air penuh darab 2 sama dengan Rm 9. Wow!! Air apakah yang mahal sangat ni? Letak ayam ke kat dalam? ha.. kan. Kenapa charge mahal sangat? Kenapa kedai abang biasa tu hanya charge 1.40 bagi sebungkus air penuh?

Korang pernah rasa? Tak puas hati kenapa boleh charge melampau? Habistu nak buat apa? Takkan nak diam je. Nak mengadu kat siapa? ..... meh aku cerita apa yang korang boleh buat sebagai pengguna. 

Pernah dengar aplikasi EZ ADU KPDNKK? 

Tuesday, 12 September 2017

Enchanteur Stunning Wangian Seorang Wanita

Salam,
Orang kata bila kuat berpeluh badan bau busuk. Macam aku, susah sikit nak berpeluh sebab kerja duduk dalam office. So masalah bau badan ni takdala sangat. Cuma sesekali tu adala jugak pergi pasar pagi2 tak mandi lagi. wakaka bocor rahsia. Eleh korang ni cam tak pernah buat je kan. Balik pasar baru mandi. Depa la kata, aku tak kata. Depa kata kalau masak sebelum mandi nanti masakan sedap. Kalau mandi dulu masakan tak sedap. Yeke yeke.. haha patutla masakan aku sedap sedap je selama ni. wakaka So, untuk mengelakkan pencemaran bau air liur basi haruslah berwangi-wangi sebelum keluar. Paling penting untuk aku adalah pewangi ketiak. Deodaran tu la. Memang aku peminat ENCHANTEUR so aku pakai deodarannya. Kompom wangi semerbak bauku. ekekeke. 

Bersempena pelancaran ini, satu haruman baharu yang sangat menarik telah diperkenalkan iaitu, Stunning!

Thursday, 7 September 2017

Review : Natural Elixirs Hijab Shampoo

Salam,
"Masalah rambut memang tak ada jalan penyelesaian ke apa? Banyak kali dah tukar syampu, tapi masih banyak rambut yang gugur. Makin lama makin banyak. Dah semakin menipis pula rambut ni."
kata seseorang yang rapat dengan aku beberapa bulan lepas. Masalah ni bukan masalah dia seorang je. Masalahnya, aku pun sama. 3 hari sekali mesti kena vacum rumah. Kalau tak rambut bersepahan lah di lantai. Sakit hati juga tengok banyak sangat rambut yang gugur ni. Sejak anak dah dua ni lagi la banyak gugurnya. Siapa lagi ada masalah yang sama? Anyone?