Posts

Showing posts from January, 2018

Muda Dengan TROPIKA Face Cleansing Oil | Virgin Coconut Oil

Image
Salam, Holla. Masa kecik-kecik dulu sampailah remaja aku tak pernah tahu cara mencuci muka yang betul. Bila dah berkecimpung dalam dunia blogging ni banyak benda yang aku belajar dan salah satunya adalah berkenaan penjagaan muka yang betul. Aku petik satu topik je, cara mengurut muka supaya muka nampak gebus gebas dan kurang kededdudoodoodoodoodoot (cam lagi shark dood doo). haha Aku dulu kalau cuci muka bersepah jari aku sapu sabun muka kat muka, herot2 muka aku main gosok je asal berbuih padahal.... sepatutnya nak cuci muka, jari kena buat circle dengan tarik ke atas. ha.. paham tak? Sebabnya kalau korang main sabun gosok je, kulit muka boleh lagi cepat kedut. Kalau nak tahu bacala selanjutnya...
Pembersih wajah yang dirumuskan menggunakan minyak kelapa dara, ekstrak akar licorice, dan vitamin E yang mempunyai fungsi 3 dalam 1; untuk menanggalkan mekap, membersihkan dan melembapkan kulit menjadikan kulit lebih segar dan lembut.

Urut Anak Tidak Sihat Dengan Tasneem Naturel Baby Balm

Image
Salam,  Holla. Minggu lepas merupakan minggu yang agak mencabar untuk Nova sebab anak-anak tidak sihat. Selsema, batuk dan demam. Adik Fatimah, meleleh je hingusnya dengan pakej batuk sekali. Eiman pula, selsema dengan sakit perut. Hari-hari sakit perut. erm.. kenapa ye? berak ok, takda cirit, takda muntah, masa main elok pulak takda mengadu sakit perut, masa nak makan startlah drama sakit perut tu. Malam pun sama, masa nak minum susu, sakit perut katanya. So untuk counter balik drama dia aku kenalah ambik tindakan yang psycho jugak. "Nah sini mummy letak ubat!" kataku pada si Eiman.